about - NEws Releases

Press releases published in 2018

Vectra is presented with the Grand Trophy at the 2018 Golden Bridge Awards

December 6, 2018

Vectra today announced that it was honored with the prestigious Grand Trophy Winner distinction for its Cognito threat-detection and hunting platform at the 2018 Golden Bridge Awards.

Read full news release

Vectra is ranked the 116th fastest growing company in North America on Deloitte’s 2018 Technology Fast 500™

November 15, 2018

Vectra today announced it ranked 116th on Deloitte’s Technology Fast 500™, a ranking of the 500 fastest growing technology, media, telecommunications, life sciences and energy tech companies in North America. Vectra grew 1,099 percent during this period.

Vectra von Red Herring als Top 100 Global 2018 ausgewählt

November 9, 2018

Vectra, der führende Anbieter von KI-gestützter Cyberangriffserkennung und Bedrohungssuche, hat bekannt gegeben, dass das Unternehmen als Red Herring 2018 Top 100 Global ausgezeichnet wurde. Die Auszeichnung richtet sich an führende Privatunternehmen aus Nordamerika, Europa und Asien und würdigt die Innovationen und Technologien dieser Startups in ihren jeweiligen Branchen.

Vectra selected as a 2018 Red Herring Top 100 Global

November 5, 2018

Vectra today announced it was named a Red Herring 2018 Top 100 Global company in recognition of the leading private companies from North America, Europe, and Asia, celebrating these startups’ innovations and technologies across their respective industries.

Read full news release

Report: Cyberattacks against energy and utilities industry increasing inside enterprise IT networks

November 1, 2018

Vectra today announced that while industrial control systems are in the crosshairs, most cyberattacks against energy and utilities firms occur and succeed inside enterprise IT networks, not in the critical infrastructure.

Read full news release

Bolton NHS Foundation Trust selects Vectra to automate threat detection and expose hidden attackers inside its network

October 25, 2018

Vectra today announced that Bolton NHS Foundation Trust selected the Cognito cyberattack detection and threat hunting platform from Vectra to expose hidden attackers inside its network.

Read full news release

Vectra is recognized with the Frost & Sullivan Visionary Innovation Leadership Award for IoT cybersecurity

October 3, 2018

Vectra was presented with the 2018 Visionary Innovation Leadership Award for internet-of-things (IoT) cybersecurity by the growth partnership firm of Frost & Sullivan. The award was presented to Vectra as result of independent research and in-depth analysis by Frost & Sullivan.

Read full news release

Vectra bei den CyberSecurity Breakthrough Awards als „Overall Threat Detection Solution of the Year” ausgezeichnet

September 26, 2018

Vectra, der Marktführer für KI-basierte Erkennung von Cyberangriffen und Bedrohungen, wurde von CyberSecurity Breakthrough zur „Overall Threat Detection Solution of the Year” ernannt. CyberSecurity Breakthrough ist eine unabhängige Organisation, die die weltweit besten Unternehmen, Technologien und Produkte für Informationssicherheit auszeichnet.

Read full news release

Vectra wins ‘Overall Threat Detection Solution of the Year’ at CyberSecurity Breakthrough Awards

September 26, 2018

Vectra today announced it was named the “Overall Threat Detection Solution of the Year” by CyberSecurity Breakthrough, an independent organization that recognizes the top companies, technologies and products in the global information security market.

Read full news release

Vectra startet Integration mit Microsoft Azure um Cyberangriffe in Hybrid-Cloud-Umgebungen zu erkennen

September 25, 2018

Vectra, der Marktführer für KI-basierte Erkennung von Cyberbedrohungen und- IT-Angriffen, gibt bekannt, dass seine Plattform Cognito künftig genutzt wird, um versteckte Cyberangriffe in nativen Microsoft Azure Cloud-Umgebungen zu erkennen. Dies erfolgt durch virtuelle Sensoren, die in Azure ausgeführt und in den Azure Virtual Network Terminal Access Point (TAP) integriert werden.

Read full news release

Vectra strikes up integration with Microsoft Azure to detect cyberattackers in hybrid cloud environments

September 25, 2018

Vectra today announced that its Cognito platform will detect hidden cyberattackers in native Microsoft Azure cloud environments with virtual sensors running in Azure that integrate with the Azure Virtual Network Terminal Access Point (TAP). This integration enables Vectra to provide complete cyberattack visibility – without requiring agents – into both enterprise network traffic and Azure cloud workloads.

Read full news release

Vectra verstärkt sein Management durch die Ernennung von zwei neuen Führungskräften

September 13, 2018

Vectra, der Marktführer für KI-basierte Erkennung von Cyberangriffen und Bedrohungen, verstärkt sein Führungsteam durch zwei neue Senior Executives. Jennifer Wang ist zum Vice President of Customer Success ernannt worden. Sie leitet ab sofort die strategische Ausrichtung und den weltweiten Ausbau des Customer-Success-Teams.

Read full news release

Vectra strengthens its leadership team with the appointment of two senior executives

September 13, 2018

Vectra today announced the expansion of its leadership team with the appointment of Jennifer Wang as vice president of customer success and Aaron Bean as vice president of human resources.

Read full news release

Mehr als nur Marketingversprechen: Vectra wird von Enterprise Management Associates im Radar Report für netzwerkbasierte Sicherheitsanalysen ausgezeichnet

September 5, 2018

Vectra, der Marktführer für die KI-basierte Erkennung von Cyberangriffen und Bedrohungen, wird von Enterprise Management Associates (EMA) im jüngsten Bericht „EMA Radar for Network-Based Security Analytics“ als „Value Leader“ und „Technology Innovator“ ausgezeichnet.

Read full news release

Enterprise Management Associates names Vectra a Value Leader and Technology Innovator in Radar Report™ for Network-Based Security Analytics

September 5, 2018

Vectra today announced it was positioned by Enterprise Management Associates (EMA) as a Value Leader and Technology Innovator in its report, “EMA Radar for Network-Based Security Analytics.”

Read full news release

Neue Studie von Vectra: Fertigungsbranche ist durch IIoT-Geräte und Industrie-4.0-Initiativen erhöhtem Risiko von Cyberangriffen ausgesetzt

August 8, 2018

Vectra, der Marktführer für KI-basierte Erkennung von Cyberangriffen und die Verfolgung von IT-Bedrohungen, beobachtet mehrere Besonderheiten bei Angriffen auf die IT in der Fertigungsindustrie. So werden in dieser Branche besonders häufig die Netzwerke von Unternehmen ausgespäht, und Eindringlinge verbreiten sich besonders gern quer durch die Netzwerke der betroffenen Unternehmen. Dies ist auf die schnell voranschreitende Konvergenz von Informationstechnologie in den Unternehmen (Information Technology) und deren Netzwerke für die Betriebstechnik (Operations Technology) zurückzuführen.

Read full news release

Report: Manufacturing industry is at risk of increased cyberattacks due to industrial IoT devices and Industry 4.0 initiatives

August 8, 2018

Vectra today announced that the manufacturing industry exhibits higher-than-normal rates of cyberattack-related reconnaissance and lateral movement activity. This is due to the rapid convergence of enterprise information technology and operational technology networks in manufacturing organizations.

Read full news release

Vectra honored as winner of three gold awards at the fifth annual 2018 Globee Awards

July 31, 2018

Vectra today announced that it has earned three gold awards from the prestigious Globee Awards, the premier global business awards program open to for-profit, non-profit and government organizations worldwide. The annual Globee Awards program encompasses the best global organizations that have been evaluated based on growth and merit.

Read full news release

Vectra gibt für erstes Halbjahr 2018 ein Wachstum von 138 Prozent, den Ausbau seiner KI-Plattform und eine wichtige Partnerschaft im Bereich Cybersicherheit bekannt

July 25, 2018

Vectra, Marktführer für KI-basierte Erkennung und Verfolgung von Cyberangriffen, gibt heute bekannt, dass das Unternehmen im ersten Halbjahr 2018 seinen jährlichen Umsatz gegenüber dem gleichen Zeitraum im Vorjahr um 138 Prozent steigern konnte (Annual Recurring Revenue). Im zweiten Quartal führte Vectra Cognito Recall für die KI-unterstützte Bedrohungssuche und Untersuchung von IT-Sicherheitsvorfällen ein. Das Unternehmen kündigte zudem eine wichtige Technologiepartnerschaft und Produktintegration mit CrowdStrike an, erhielt fünf neue Patente sowie eine Branchenauszeichnung.

Read full news release

Vectra annonce une croissance de son chiffre d’affaires de 138 % au cours du 1er semestre 2018

July 25, 2018

?Vectra, acteur majeur de la détection des cyberattaques et de la neutralisation des menaces basées sur l’intelligence artificielle, annonce une croissance de ses revenus annuels de 138 % au premier semestre 2018, par rapport à la même période en 2017. Au cours du deuxième trimestre, Vectra avait annoncé Cognito Recallpour la détection des menaces et la recherche d’incidents assistés par l’intelligence artificielle et un partenariat technologique majeur avec Crowdstrike. L’éditeur vient également de recevoir cinq nouveaux brevets.

Read full news release

Vectra announces 138% growth in new annual recurring revenue during the first half of 2018, AI platform expansion and key cybersecurity partnership

July 25, 2018

Vectra today announced that it grew new annual recurring revenue in the 1H2018 by 138% compared to the same period in 2017. During the second quarter, Vectra introduced Cognito Recall for AI-assisted threat-hunting and incident investigation, announced a vital technology partnership and product integration with CrowdStrike, received five new patents, and was honored with industry recognition.

Vectra chosen as a 2018 Red Herring Top 100 North America winner

June 26, 2018

Vectra today announced it was named a Red Herring 2018 Top 100 North America company, which honors the year’s most promising private technology firms on the continent. Companies on the Red Herring Top 100 list are chosen based upon technological innovation, financial performance and business strategy.

Read full news release

Report: Cyberattackers use hidden tunnels to spy on and steal from financial services firms

June 20, 2018

Vectra today announced that many global financial services organizations are targeted by sophisticated cyberattackers in an attempt to steal critical data and personally-identifiable information (PII).

Read full news release

Vectra führt Cognito Recall ein - KI-gestützte Erkennung von Cyberbedrohungen und fundierte Untersuchung von IT-Sicherheitsvorfällen

May 23, 2018

Vectra, der Marktführer für automatisierte Erkennung von bereits stattfindenden Cyberangriffen, gibt heute mit Cognito Recall eine umfangreiche Erweiterung der Cognito-Plattform bekannt. Cognito Recall analysiert eine große Menge angereicherter Metadaten und hilft hochqualifizierten IT-Sicherheitsanalysten, bei der Suche nach Sicherheitsvorfällen und KI-basiertem Threathunting.

Read full news release

Vectra introduces Cognito Recall to deliver AI-assisted threat hunting and enable conclusive incident investigations

May 23, 2018

Vectra today announced a major expansion of the Cognito platform with Cognito Recall. A comprehensive source of enriched metadata, Cognito Recall empowers highly-skilled security analysts to conduct conclusive incident investigations and perform AI-assisted threat hunting.